14 квітня 2025 року відбулись виступи здобувачів кафедри міжнародних економічних відносин та безпеки бізнесу на засіданні студентського наукового гуртка та дискусія за темою дослідження «Міжнародне підприємництво та бізнес-аналітика в сучасних умовах». В результаті дискусій під керівництвом к.е.н., доцента Литвиненко Аліни здобувачі та постійні учасники наукового гуртка, а саме Жогленко Альбіна та Циба Влада обговорили:
Проблеми зайнятості в міжнародному середовищі:
- Глобальна конкуренція за робочі місця. Через аутсорсинг, автоматизацію та діджиталізацію компанії все частіше скорочують персонал або переводять виробництво у країни з дешевшою робочою силою.
- Нерівність можливостей. У різних країнах доступ до якісної освіти, професійного розвитку та стабільної роботи залишається нерівномірним.
- Міграція трудових ресурсів. Високий рівень трудової міграції викликає «відтік мізків» з менш розвинених країн, а в інших — перенасичення ринку праці.
- Трансформація ринку праці. Нові форми зайнятості (фриланс, віддалена робота) змінюють традиційні трудові відносини, зменшуючи соціальні гарантії.
- Кризи та нестабільність. Економічні, політичні та екологічні кризи впливають на стабільність зайнятості, особливо вразливі — молодь, жінки, мігранти.








А також проблеми зайнятості в Україні під час війни:
- Масове безробіття. Багато підприємств зупинили або скоротили діяльність через бойові дії, зруйновану інфраструктуру, втрату ринків.
- Міграція та переміщення населення. Мільйони українців були змушені виїхати за кордон або стати внутрішньо переміщеними особами (ВПО), втративши роботу.
- Скорочення вакансій у критичних сферах. Особливо постраждали галузі, пов’язані з виробництвом, логістикою, туризмом, будівництвом і послугами.
- Переорієнтація економіки. Частина бізнесу адаптується до умов воєнного часу, але відновлення ринку праці потребує часу й підтримки держави та донорів.
- Психоемоційне навантаження. Стрес, втрата близьких, нестабільність доходів – усе це впливає на здатність шукати та зберігати роботу.
- Освітній розрив. Перерваний доступ до навчання, проблеми з цифровою грамотністю, зміна професійних потреб створюють труднощі в перекваліфікації.








Здобувачі отримали завдання дослідницького характеру в рамках освітніх компонент «Міжнародна торгівля товарами, послугами, технологіями» та «Міжнародний рух капіталу та робочої сили» під час підготовки наукових проєктів для подальшої роботи над проблемним питанням.